måndag 17 september 2012

Smider planer

Jag smider planer, funderar och tar god tid på mig. Lekstugebygget känns så "lagom", inte ett alltför stort eller kostsam projekt och inte heller alltför långdraget (även om jag önskar att det var färdigt NU!). Till våren ska det spikas liggande råspont på väggarna, det ska målas och INREDAS! Hur kul blir inte det!?



Jag tänkte avslöja lite... Jag har redan en samling möbler i form av ett litet bord + 4 stolar, en strykbräda i trä, två små byråer, en matstol till docka och en docksäng. Allt utom de två sistnämnda som får behålla sin gamla patina ska målas i "Mailegfärgerna"! Jag ska ta med den lilla byrån till fägaffären så får de bryta fram dessa kulörer.



Igår blev det också ett besök hos Panduro, där fann jag helt perfekta tyger. Jag kommer att använda mig av tre och de ska bli skynke för diskbänken, vimplar, små kökshanddukar och kuddar är det tänkt!

Kram M

9 kommentarer:

  1. Kommer bli hur fint som helst!!
    Ha en fin måndag:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Mmmm it seems very promising... I am like you... cannot wait to see ;o)
    Enjoy the creative moments !

    SvaraRadera
  3. Men hjälp vad sött, jag blir sugen på att inreda pysselrummet i "Mailegfärger".
    Vilken härlig idé att låta dem bryta fram exakta nyanser. Ljuvligt!

    SvaraRadera
  4. Åh men vad fint det kommer bli! Där vill man nog leka fast man är vuxen!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Spennende!
    Håper du skriver fargekodene du bruker, kan godt tenke meg å male med de selv :)
    Er det Tilda-stoff fra Panduro?

    SvaraRadera
  6. Det vill jag följa!!:)
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilka fina tyger! :) Panduro brukar ha fina tyger brukar själv köpa där emellanåt!

    SvaraRadera
  8. Åhhh va fina tyger! Vill ha lekstuga jag med! Men snuttan är bara 19 mån så det är ingen brådska.. Mest mamma som vill inreda och se henne leka i det sen.. Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Vad spännande! Åh vilka tjusiga tyger, helt underbara!

    SvaraRadera