tisdag 7 augusti 2012

Svartvinbärsjuice

Godmorgon tisdag!

Idag får jag besök av min älskade farfar! Det är inte ofta han är hit då han är gammal och lite skruttig, men idag ska han få inspektera våra ägor! Han är som ni kanske minns uppvuxen här på vår gård, ska bli spännande att höra vad han tycker om alla förändringar!


I helgen plockade jag av den gamla svartvinbärsbusken. Det resulterade i några liter bär och jag valde att prova att göra juice. Ett superenkelt recept där man även använder blad och inte alls så mycket socker. Här hittar ni receptet. Jag fick dela upp i omgångar då jag inte har en tillräckligt stor kastrull, men det funkar det också! Sedan fryste jag ner juicen i pet-flaskor, så det blev inga vackra färdig-bilder :)

Kram M

9 kommentarer:

  1. Tänk att bo på en gård, som gått i arv i släkten! Vilken känsla och tänk om väggarna kunde berätta! Ha en fin dag och pyssla om farfar lite extra... Jag kommer att prova receptet...

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Ååå ditt härliga kök..
    Ska bli kul att höra vad farfar tyckte :)

    Ha en bra dag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  3. kan du möjligtvis lägga ut receptet på juicen? den verkar vara toppen. gillar din blogg. brukar titta in då o då.Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Såg i efterhand att receptet fanns!

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt med farfarsbesök! Kan tro att han är helnöjd med ert arbete!!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Vad spännande att göra juice, det har jag aldrig gjort, bara saft. Kanske man skulle testa nån gång:)
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Härligt att farfar kan komma...
    Det med svartvinbärsjuice lät spännande... måste nog prövas.

    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt att farfar kommer på besök. Jag är säker på att han gillar allt fint ni gjort med gården. Hoppas ni hade en trevlig eftermiddag =)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  9. Visst är den god, svartvinbärs juicen! Här kommer ett tips som jag gjorde iår; istället för pet flaskor så fyller jag 1 liters mjölk förpackningar, nu när det är skruvkork på dom :)och fryser in...och så himla fint ni har det ! / Sussi

    SvaraRadera