onsdag 25 juli 2012

Sista strykningen!

Kikar in så här på kvällskvisten! Hoppas att ni har en skön kväll! Här pågår målning, sista strykningen (hoppas jag) av våra sex köksstolar. Tre hade jag påbörjat målningen utav men av någon anledning inte avslutat. Nu är jag inne på tredje strykningen och det ska ske på samtliga ikväll! Tur att Mat-Tina håller mig sällskap :)

Kram M

(Stolarna har stått i köket i vårt hus för över 50 år sedan, när vi flyttade in stod de dammiga och engelsk röda i vårt uthus. Det roliga är att när jag nu tog fram de tre sista för målning så hittade jag min farfars namn under en :) skrivet för många år sedan! Farfar är uppvuxen här på gården!)

5 kommentarer:

  1. Vilka fina stolar! Härligt att göra nytt av gammalt!

    SvaraRadera
  2. Superfina stolar!!! Har också ett sånt projekt ståendes i våran vind;)

    SvaraRadera
  3. Vilka jättefina stolar vännen! Så härligt med målerijobb och mysigt att de har sin historia också...

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  4. Åhh vilka fina stolar! Kul att ta vara på det gamla, fina som finns!
    Kram Annika

    SvaraRadera