måndag 6 februari 2012

Vår stora pojke!

Hej på er!

Vet ni, jag har haft en riktigt trött och hängig helg. I fredags somnade jag redan kl 18 med kläderna på, helt däckad var jag och i morse kändes huvudet som en tegelsten. Det var inte speciellt roligt att åka iväg till dagis med barnen då det var riktigt blåsigt och ruggigt ute! Nej, jag tror att dagens arbete får skötas ifrån soffan, eller kanske till och med från sängen! Tack och lov för bärbara datorer ;-)

Nog med klagosång! Tack till er alla som lämnar så fina hälsningar, jag blir verkligen glad! Det gör min dag kan man säga, speciellt när energin inte är på topp! Namnet på växten i föregående inlägg är ju en, hmmm, smula lustigt! Ph ska utalas som f har jag förstått.


Vår stora pojke som snart börjar skolan!
Här pysslandes med sin kompis. Albin till vänster.

Till något helt annat. Vår stora lilla kille fick förra veckan brev från skolan. Det är dags att välja. Och som han har längtat och vi också men nu blev det så verkligt och lite skrämmande. Dessutom om min lille kille ska börja skolan hur gammal blir inte jag då? Nej usch vilken åldersnoja jag får! Vi har i alla fall valt en underbar liten byskola i rena rama Bullerbykänslan med skolgård med äppelträd och sjöutsikt. Nu håller vi tummarna att vi får plats där!

Kram M

21 kommentarer:

  1. Hej Miriam
    Ett bra val av skola har ni valt.
    Mina tre söner har gått där och närheten till naturen, skridskobana och skidspår m.m. är helt perfekt.
    Jag byggde en piltunnel där.
    Skönt med egentid när man är hängig krya på dig.
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ja, vi hoppas verkligen att vi får plats! Det verkar så mysigt där uppe! Hoppas allt är bra med dig! Kram!

      Radera
  2. Ja, man kommer på att man blir äldre när alla små plötsligt blir stora. Tur att man inte är äldre än vad man känner sig;) Hoppas att du blir piggare efter lite vila!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart pojkrum! Tack för inspirationen!
    Här är det också hängigt, men solen skiner och det får en ju alltid på lite bättre humör! :)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Ja, det är ju på barnen och rynkorna som man ser att åren går... ;-)

    Vilken underbar skola ni har sökt in på!

    Lät ju heeelt underbart!
    Ska hålla tummarna nu att han kommer in!

    Kram Fröken Vit i Madickenhuset.

    SvaraRadera
  5. Usch för förkyldning!! Men kan man annat bli i detta kalla väder.. här har vi haft -30 i över en vecka!!

    Hoppas du kryar på dig!
    Superfin lampa lillkillen din hade på sitt skrivbord! Var har du fått tag i den någonstans??

    Varm kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofia och tack :-)

      Lampan är ett loppisfynd för hela tio kronor! Man brukar se sådana lampor emellanåt på loppis!

      Radera
  6. Jag blev lite full i skratt när jag läste sophoran igår. Fick helt andra tankar än en växt! Haha!!
    Spännande att välja! Jag valde helt fel, kan jag tycka så här i efterhan (lååångt i efterhand rättare sagt, eftersom det var ett tag sen) men det är ju inte så lätt att veta då!

    Kram!!

    SvaraRadera
  7. Hej på dig !

    Önskar idg en fin vecka ! Hoppas att solen lyser hos dig med och ger kratfetr ;)

    Låter som en dröm att få hamna i ett sånt skola.
    Håller tummarna!

    Ha det gott !

    Kramar Sirpa Ps... ta hand dom dig !

    SvaraRadera
  8. Hejssan Miriam,

    Vilken fin lampan pojkarna har på bordet. kan jag fråga vart har du köpt den eller kanske den är loppisfynd :)

    Ha det bra, Kirsi Nådendal <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du har rätt, lampan är ett loppisfynd!

      Kram Miriam

      Radera
  9. Hej! Förstår att det känns konstigt att barnen blir stora, min lilla bebis blir ett år om 2 veckor och jag kan knappt fatta det.. :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Hejsan
    Jag är en trogen läsare, men tyvärr skriver jag inte så ofta!
    Jag har en fråga ang smeg kylskåpet.
    Vi har köpt hus nu. Ett härligt stort hus från 1906.
    Vi håller på o gör om i köket o vill du byta kyl.

    Är ni nöjda med er smeg?
    Jag menar de är väl inte jätte stora.
    Finns ju flera modeller, men den ni har heter ju fab 30.
    Känn s som den kanske är för liten med ett hushålle på 5??

    Nöjda i övrigt med smegen?

    Tack för en härlig blogg!
    Kram Bonnie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bonnie!

      Grattis till husköpet, vilken härlig tid ni har framför er! Jag kan säga så här om SMEG (vi har både spis och kyl/frys). De är riktigt snygga men ganska dålig kvalitet för det priset. Vi har varmluftsugn på spisen och den knirrar, ibland vill inte ugnen starta så man måste bryta strömmen. I kylen har flera av plasthyllorna spruckit och gått sönder. Vi har en extra frys i uthuset då det bara är två fack i Smegen. Kylen är inte heller så stor. Om jag var ni skulle jag satsa på en hel SMEG kyl istället och frys av något annat märke (inbyggd).

      Kram Miriam

      Radera
  11. Vi har oxå skickat in papperna nu, så stora dom blir våra små! Vi måste ses snart :) har ju inte sett övervåningen sen det var sågspån ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hej! Vår stora tjej fick också ett brev från skolan. Å vart tar tiden vägen? Hoppas ni får plats där ni önskar.

    :)

    SvaraRadera
  13. Håller tummen för det;-)
    Min dotter går i en liten byskola och min första tanske när vi besökte den var just Bullerbyn!! Nu går hon i förskoleklass och tycker det är sååå spännande!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  14. Åhh vilket fantastiskt fint hem ni håller på att skapa! Det är såå smakfullt!
    Håller tummarna för er att ni får den skola ni valt!
    Kram till dig!
    Mia/Två små rum

    SvaraRadera
  15. Vilken otroligt härlig skrivplats han har din "stora" kille jag är bara så förtjust i just den där turkosa färgen♥♥♥
    Kan väl inte vara så svårt att få huset uthyrt gäller bara att man vet vem som man hyr ut till. Ett gäng vilda raggare är kanske inte så skoj hihi! ha det så gott hoppas att du är lite piggare.
    Kram Gabriella

    SvaraRadera
  16. vad avis jag blir! här hemma vill dem lägga ner alla byaskolor! hua att de inte fattar att kommunen står sig på alla barnfamiljer! lät jätte intressant med den där uthyrningen...=) maken gillar ju bilar...hehe

    SvaraRadera