fredag 3 februari 2012

Sophora

Hej bloggvänner!


Växten heter Sophora och är en enligt mitt tycke en skir och vacker blomma.
Lätt att sköta också! Krukor från Tine K, smyckeshängare och askar från min butik.

Hoppas att ni har haft en fin vecka! Jag känner mig en aning energilös. Barnen har varit hemma och sjuka och nu verkar det som att jag fått en släng. Känner mig så frusen och kulen, att det är runt 20 minus ute gör säkert sitt till också!

Hur piggar ni upp er denna årstid? Jag måste få lite fart på hemmet känner jag, jag har så många projekt som borde göras färdigt! 

Nu ska jag ta en varm dusch tror jag och hoppa i pyjamasen :-)

Ha en fin fredagskväll!

Kram M

22 kommentarer:

  1. Ja det är en bra fråga hur blir man piggare? Jag försöker pyssla mig piggare målar lite vitt och möblerar det mår jag bra av och då känner jag mig lite piggare!
    :)

    SvaraRadera
  2. Å så fint!
    Hoppas du piggar på dig snart!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  3. Det är en jättefin växt men jag hoppas namnet är på latin o inte på svenska. fniss Sop ho... Förlåt, men jag kan inte sluta fnissa. Det som bilen "Fitta" som Japanerna tänkte lansera för några år sedan. Ha ha..... Euhmm ... ursäkta.

    Här är det kallt som sjutton, har just värmt mig franför brasan en stund. Satt där o filosoferade på nya blomkrukor. Gillar verkligen den som växten står i.

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  4. Fin växt o kanske något för mig då jag behöver lättskötta växter för att få dem att överleva!
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Väldigt vacker blomma. Jag har letat efter en sådan men inte hittat. Inte vågar jag fråga efter den heller för jag vet inte hur det uttalas :) Kan ju bli väldigt fel.

    Hoppas du mår bättre snart! Trevlig helg, kram Marie

    SvaraRadera
  6. vilka vackra krukor! tycker att det är så svårt att hitta fina...
    nu vet jag var jag ska leta =)
    ha en underbar helg
    kram

    SvaraRadera
  7. Verkligen riktigt kallt och kyligt ute! Det blir min första kommentar hos dig på din underbara blogg, hela ert hem är som en dröm! =) Blev lite full i skratt när du skrev om sophora, det är den enda krukväxt som min florist till syster lyckats lära mig på latin, Den jag lärde mig heter ännu värre Sophora Prostata! En underbar växt, så levande men skir!

    Tack för titten!

    Hälsningar Jenny

    SvaraRadera
  8. Det är en underbar växt.Tål det mesta.
    Jättefina krukor!!!!
    Här har vi-36idag. Så det blir till att sitta inne och kura under en filt.
    Ha en riktigt fin helg
    Kram/ Heléne

    SvaraRadera
  9. Bra fråga! Jag kände likadant med sjuka barn hemma. I torsdags gick jag till vårdc och hade lunginflammation... Man tror ju alltid bara att det är barnen som är sjuka och att man själv får en liten släng... Tack för Sophora! Jag satt igår kväll och funderade på vad de i fönstret heter!!!! Trevlig helg och hoppas att du finner energi i något mer kreativt och fint du kan visa oss. Eller gör som i mitt senaste inlägg, låt de små stå för det kreativa! Anna

    SvaraRadera
  10. Älskar både krukorna och Sophora, så fina!!! kram

    SvaraRadera
  11. Hej! Vilken inspirerande blogg! Var på dop idag och såg en änglahäst! Fick tipset av en kompis att hon beställt den av dig. Jag blev nu väldigt sugen på en egen! Säljer du denna änglahäst fortfarande?

    Mvh/ Gabriella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack :-) Jag säljer dem fortfarande, kika in i min butik: www.jordgubbarmedmjolk.se

      Kram Miriam

      Radera
  12. Hej fina!
    Hi hi jag läste helt tokigt först... ;) men växten är underbar och tack för namnet - har alltid undrat. Dom är superfina tycker jag också!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  13. Vilken fin växt, så söt!
    Tråkigt att du känner dig hängig. Hoppas det inte blir något långvarigt!

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Jag försöker pigga upp mig med en brasa i kakelugnen, en bra bok och gott sällskap. Och passa på att pyssla runt här hemma :)

    Hoppas du piggnar till dig!

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  15. Så fint ni har det! En fantastiskt fin och inspirerande blogg!
    Ha det så fint!

    SvaraRadera
  16. Så söta!!! Men när jag först läste rubriken lästa jag det som att det stod sop hora, ha ha ha , du kan tänka dig vad många tankar jag hann tänka innan jag läste vidare;-)
    Just nu har jag haft lite energi, d-vitamin kan vara ett tips oxå. I synnerhet när olen int visar sig. Idag har vi dock haft lite sol och då blir man ju betydligt piggare!
    Må gott och hoppas du känner dig bättre imorgon!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Haha vilket lustigt namn på en blomma egentligen. Tycker du inte det? Men den är väldigt stilfull och fin :)

    Hoppas helgen varit bra och att du får en bra kommande vecka. Kram Josefin

    SvaraRadera
  18. Verkligen fin blomma! Hur sköter man den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara lite vatten då och då. Den verkar inte alls känslig för lite torka, klarar av att stå inne i rummet också!

      Radera
  19. Tack till er alla för krya på hälsningar!

    SvaraRadera
  20. Jätte fin växt! Den har jag nog aldrig sett förut, men håller med om att den är väldigt vacker!

    SvaraRadera