måndag 17 oktober 2011

Whoopies


Hallå!

Hoppas att ni haft en riktigt skön helg! Vår har varit intensiv men fylld av fest :-) Och idag firar vi vår pojke som fyller 5 år, hipp hipp hurra! Han har fått välja middag själv så idag serveras det våfflor med hallonsylt & grädde i vårt hem!

Jag provade att baka Leilas Whoopies med nutella och måste säga att jag är helt fast i whoopiesar! Som små bakelser är de, lite komlicerade att baka men inte alls svåra. Nästa gång ska jag prova en annan smak! Om ni vill prova dessa så finner ni receptet här, inte helt identiskt med det i nya boken "Hello cupcakes" men näst intill! Ett hett tips är att investera i engångs-spritsspåsar! Det blir just som lite roligare då!

Ha en fin måndag alla läsare!

Kram Miriam

10 kommentarer:

  1. Hipp hipp Hurra!

    Grattis till eran 5-åring! Åh såå läckra, såg ut att smaka lika gott! Älskar allt med choklad, en riktig chokladoman, åh nutella som pricken över i`t!

    Ha en bra dag hos er, bra lunchtips, jag knycker d!:)

    Kram Johanna på Tallbacka

    SvaraRadera
  2. Mums! Nogat är ju något av det godaste, och just nutella är en favvo. Kan inte gå fel.
    Ska prova:)
    '
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Mm gillar ni jordnötssmör kan jag rekomendera dom jag gjorde förut!!
    Hoppas Albin får en fin dag, våfflor lät kalasgott!!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till 5-åringen!
    Lät som mycket goda kakor och våfflor är ju inte helt fel det heller!
    Kram

    SvaraRadera
  5. De ser inte bara goda ut, utan även snygga! Det är inte alltid helt lätt att få de snygga tycker jag, men du verkar har talang! ; )

    Kram Lizette

    SvaraRadera
  6. Lovely! Greetings from Poland :-)

    SvaraRadera
  7. God kväll !

    Va gott !
    Jag fick faktiskt den boken igår ;)
    Började genast dagen att sitta och blädra i den. Så mycket gott och så fina bilder det fanns. Började direkt planera våran blivande 3 års kalas. Det kanske får blir lite tema av prinsessor ;)

    Ha en fin kväll och kommande vecka!
    Din blogg är så givande och inspirerande ;)
    Alltid lika kul att kika in hos dig.Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  8. skoj, funderade i helgen på att göra dom men det vart vanliga cupcakes..får bli en annan gång.
    kram

    SvaraRadera
  9. Å va GOTT =) påminner lite om macarons eller? men dem ser ljuvligt goda ut, så dem ska jag baka i dagarna!

    SvaraRadera
  10. Oi så godt - får kanskje prøve meg på dem til helgen:)

    SvaraRadera