tisdag 22 februari 2011

Bokhylla



Vad tror ni om denna vitmålad med en fin tapet bakom hyllorna?

Godkväll!

Idag har jag arbetat, på riktigt. Ni vet upp tidigt, matlåda, lämna barnen på dagis, hämta barnen och hem och laga middag. Jag gissar att det är så det ser ut för många utav er. Nu är det så att jag har varit barnledig länge, 4 ½ år har det hunnit bli. Underbara år, men nu är det verkligen dags för arbetslivet igen. Jag har tänkt att varva arbetet som egen företagare med lite extra-arbete. Vilken skillnad det är att jobba åt sig själv, vilken frihet, samtidigt är det roligt att få komma ut och träffa lite människor så jag tror det blir en bra mix!

Mitt senaste möbelinköp hittades på loppis för 150 kr och då kan jag bara inte stå emot. "Färdigbilder" visas direkt i mitt huvud när jag ser något sådant och tankarna på allt arbete som väntar innan dess finns just då inte. Jag måste nästan smussla hem mina fynd nuförtiden för att slippa höra suckar och fraser som "Hur många projekt har du inte redan i uthuset" och "Älskling, det finns lite annat att måla första, som en HEL övervåning". Men men, jag är så svag för gamla gedigna möbler! Efterbilder utlovas senare!

Kram M

20 kommentarer:

  1. Åååå ja skulle behållt den som den är ;) I like!

    SvaraRadera
  2. Blir säkert jättefint med nån söt tapet bakom!
    Förstår att det måste vara en perfekt mix att både jobba åt sig själv och jobba extra åt andra, så man får lite av varje.

    Är ute efter lite synpunkter på bak/köks assistenter. Vet att du bakar mycket, hur bakar du? Har du en Kitchen Aid, eller någon annan apparat?
    Se gärna mitt senaste inlägg om du vill hjälpa mig i denna djungen =)

    Ha en skön kväll, kram Maria

    SvaraRadera
  3. Du ska gå på auktion istället möbler får du ofta för 20-40 kr nu

    SvaraRadera
  4. hej !!!


    ÅHH det kommer bli kanonis, e själv på jakt ett nåt skåp till vårt sovrum!

    Det där med tapet, tror jag du kommer göra så fint så fint! Bokhyllan var verkligen fin!!

    Satt å skratta lite här för mig själv när jag läste inlägget, dock har vi inget hus men projekt :)
    Kul att andra män också kan "sucka" *ler*

    spännande att se det färdiga resultatet :)

    kram Emmeli R

    SvaraRadera
  5. Här finns en till med alldeles för många projekt och för lite tid... Men såklart det kommer bli fint!

    SvaraRadera
  6. Jag skulle också måla den vit och sen en snygg tapet. Bra förvaringsmöbel =)
    Själv är jag likadan på loppisar...jag vågar inte tala om allt jag köper för maken *fniss*

    Kram
    Caroline

    SvaraRadera
  7. Jag skulle också måla den vit och sen en snygg tapet.
    Bra förvaringsmöbel.
    Själv är jag likadan på loppisar, jag vågar inte tala om allt jag köper för maken *fniss*

    Kram
    Caroline

    SvaraRadera
  8. tror det kommer att bli jättesnyggt.
    Du visar väl resultatet sen ;)

    SvaraRadera
  9. Bokhyllan kommer säkert bli superfin!

    Känner igen mig i din mans kommentarer till dig om nya "fynd", får ständigt hitta förklaringar var, när o hur makeovern ska ske!

    Ha en fin kväll!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  10. Vitmålad = kanonbra!!! :)
    Kul med lite nya fynd!!

    SvaraRadera
  11. Haha, känner igen de där orden!
    Innan vi åkte till Thailand så hade jag hela verandan full med möbler som är pågående projekt, och fler ville jag skaffa. Hade en sån där tur månad på blocket ;)

    Väntar med spänning på att se tapet valet :)

    Ha en bra dag!

    Kram / Anna

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Jag tor den blir hur fin som helst...
    Må så gott
    /Karin

    SvaraRadera
  13. Jag har också varit hemma med barnen i 4 år och ska snart ut i arbetslivet igen. Jag har inget arbete att gå tillbaka till. Var det svårt att få jobb efter att ha varit hemma länge? Har du några tips?

    Sofia

    SvaraRadera
  14. Så fin :) Är så avundsjuk på ditt fynd. Har letat länge efter något liknande. det är ju så svärt att hitta snygga bokhyllor. Tror att det kommer att bli jättefint hur du än gör. :)

    stor kram

    SvaraRadera
  15. Haha, det tog en stund innan jag såg att fotot var vridet. Jag undrade varför i hela friden ni hade skruvat upp hyllan på väggen för... Men sen såg jag pappen och att fönstret liksom satt åt fel håll. :) Fin möbel, jag gillar den som den är, men vit blir nog ännu finare.

    SvaraRadera
  16. Hej
    Vad du är duktig som tar dig för med såna målarprojekt.
    Var ska du ha hyllan i huset?
    eller kanske en butikshylla ?
    Spännande i alla fall.

    SvaraRadera
  17. Himmel vad snyggt det kommer bli :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Kommer bli toppen! Jag är själv en skåpjunkie och räddar hutlöst många skäp :)

    SvaraRadera
  19. Det kommer bli skitsnyggt med vitt och med tapet! Ser framemot bilderna!

    Jag önskar dig dessutom massa energi o lycka där ute i arbetslivet igen! Hoppas att det går riktigt bra :)

    SvaraRadera
  20. Kommer att bli fantastiskt fin med lite färg å kärlek;))) Du måste visa resultat senare:)

    kram kråke

    SvaraRadera