lördag 30 oktober 2010

Sorg...



Sorg är vad jag känner just nu. En stor tomhet. Min älskade älskade hund Wilma lämnade mig och denna värld igår. Hon fick somna in i min famn igår eftermiddag. Sorgen är obeskrivligt stor, den biter sig fast i min kropp. Elva år tillsammans fick vi och självklart många fantastiska stunder. Den trognaste vännen man kan tänka sig. Saknaden är så enorm, huset känns så tomt och själlöst. Vår bokade hotelnatt känns inte alltför lockande men vi åker ändå.

Vackra Wilma, jag hoppas du har funnit ro igen och springer omkring på en grön äng just nu!

Jag älskar dig så!

72 kommentarer:

  1. Så jobbigt att måsta gå igenom att förlora en familjemedlem. Skickar styrkekramar till er.

    // Dessie

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag vet hur det känns! Vi tog bort vår hund för ca 2 månader sedan :-( Det är inget kul och tomheten och tystnaden är så påtaglig hela tiden! Vid alla helgona har vi bestämt att vi ska sätta ett gravljus på hennes grav.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. En stor och varm kram till er alla.
    Så otroligt fin vovve.

    SvaraRadera
  4. Vila i frid Wilma.
    Undrar vad som har hänt?
    Va Wilma sjuk?
    Jag har en liten liten svante hemma och man vet ju att deras liv är så mycket kortare än vårt... Men man får verkligen ta vara på tiden.
    Beklagar din stora sorg M.
    Hoppas ni ändå får en fin vistelse på hotellet.

    Kram. //T.

    SvaraRadera
  5. Jag lider med dig!! Jag genom led samma sak i somras :((( En sån underbar vän och alltid så snäll och glad.
    En stor tröst KRAM
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Åhhhh jeg föler med dig! Har själv mistat mina underbara taxer, det er INTE roligt! En stor kram til dig!

    SvaraRadera
  7. Åh älskade Mimmi och älskade Wilma. Jag är säker på att det är så hon springer nog med Nita, Lih, Majsan och Labolina... Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, jag känner så med dig! Det finns inte några ord som kan trösta eller förändra, och inte heller finns det ord som kan beskriva sorgen och saknaden. Det är knappt någon tröst att man gjort det bästa för sin älskade vän.. Stora varma kramar.
    Sofie

    SvaraRadera
  9. Försök att ha det så bra det nu går. Barnen tar vi väl hand om. Ät lite god mat, trots att Din sorg är så tung. Kramar från svärmor och svärfar

    SvaraRadera
  10. Jag gråter................

    SvaraRadera
  11. :(
    Jag bävar så inför den dagen då min lilla Signe tas ifrån mig. Det är ju en familjemedlem som helt plötsligt inte finns mera. usch vad hemskt!

    kram till dig!

    SvaraRadera
  12. Åååh vad jag känner med dig, har ju gått igenom samma sak för bara en månad sen! Livet är så svårt ibland, man vet inte alltid hur man skall orka vidare, men på något vis måste det ju gå. Wilma får nu vila, och springer hon på ängen hoppas jag att hon träffar vår hund Fritz, dom kunde gott bli kompisar.
    Varma kramar
    Marianne ♥

    SvaraRadera
  13. Ja, det tomhet man känner efter ett djur är så påtaglig och man saknar ju det lilla livet så mycket och så länge...Tänker på dig! Hoppas ni kan njuta lite av eran hotellnatt i alla fall. Tänk på att hon har det bra nu./ Sara

    SvaraRadera
  14. Fy, vilket smärta. Jag förstår hur du känner dig, vi fick ta bort våran hund bara ett år gammal pga sjukdom. Det gör så ont, en smärta man inte trodde fanns.

    Det enda vi är säker på är att han slipper lida mer och att han har det underbart på molnen i himlen.

    De kanske har träffats nu och leker med varandra. Det tror jag

    Styrkekram från mig

    SvaraRadera
  15. :(. Usch det är vidrigt att mista ett djur. Tänker på min förra hund fortfarande trots att det är såå längesedan hon lämnade oss.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  16. Åh vännen så jobbigt det är när det händer, skcikar en massa kramisar!
    /Lena

    SvaraRadera
  17. Åh vad sorgligt. Att förlora en familjemedlem är svårt. Jag har haft hund och vet hur svårt det är. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  18. Usch, min tankar är med dig. Man får sådan gränslös kärlek av en hund. Alltid, alltid glada...

    Vi tog bort vår vovve i somras, Zelda, en Berner Sennen, nästan 10år. Jag orkar knappt inte skriva om det eller prata om det...
    Magen knyter sig.

    Man får tänka på glada minnen tillsammans.

    Kram, Cecilia

    SvaraRadera
  19. Fy, får en klump i magen, känner till den känslan allt för väl.

    Ta hand om er.

    SvaraRadera
  20. Åh så tråkigt. Vet hur hemskt det är när ens djur går vidare. Har varit med om det allt för många gånger och det blir inte lättare..
    Hoppas att ni får det avkopplande på eran hotellnatt trots allt.

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  21. Åh gumman, det är aldrig kul när ens husdjur och familjemedlem behöver lämna jordelivet.
    Jag fasar för den dagen när vår Alfons gör det.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  22. I am so sorry about that and I really know how you feel now... Two of our dogs left us this year as well :o(

    Love,
    Angelina

    SvaraRadera
  23. Åh, sitter här med en tår i ögat. Måste kännas såå tungt!
    Vad fin hon var, bilden är jättefin!

    SvaraRadera
  24. Lider verkligen med dig/er.....vet hur ni känner er då vi själva fått tagit bort två hundar. Det är verkligen en stor sorg.
    kram Anette

    SvaraRadera
  25. Usch o fy.. så hemskt att behöva skiljas från sina djur!
    Dom är ju som familjemedlemmar...

    Stor kram!

    Liza

    SvaraRadera
  26. Oh, I feel so sorry for you. She looked really wonderful.

    Best wishes for you.
    Silke

    SvaraRadera
  27. Ja du, det är fruktansvärt jobbigt att mista ett djur. Ibland har jag tänkt aldrig mer något djur just eftersom sorgen kan vara övermäktig. Men sen dyker det upp en varelse som behöver nytt hem och jag öppnar min dörr. Jag älskar katter <3.
    Fint att du var med henne, gråt och sörj.
    Kram

    SvaraRadera
  28. Jag känner verkligen med dig! Vår älskade hund är nu 8 år och sen vi opererade bort en elakartad cancertumör från hennes tass för två år sedan har jag ofta tänkt hur jobbigt det kommer att bli den dagen hon måste lämna oss....

    Kram

    SvaraRadera
  29. Skickar massor av styrkekramar till er! finns inte ord för sorgen man känner när ens husdjur går bort. Hoppas ni kan ha det lite mysigt iallafall i helgen.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  30. Känner med er!!! Vet tyvärr allt för väl vad ni går igenom.
    Kramar //Tessan

    SvaraRadera
  31. Usch, jag beklagar verkligen. Vet hur det är och vilken sorg det är. Internet-kram skickas här från mig. /Fanny, som troget läser bloggen varje dag.

    SvaraRadera
  32. Varmaste Styrke Kramarna till dig!!!

    Kramar Elin

    SvaraRadera
  33. Åhh fy jag beklagar verkligen =( har själv en vovve som blir 11 år i år & är inte alltför pigg.....usch förstår att det känns tomt, det är ju en kär familjemedlem man mister. Styrke kram till dig

    SvaraRadera
  34. Så hemskt att din trogna vän har lämnat dig och din familj. Förstår att du sörjer din Wilma och att huset nu känns tomt.

    Som du säger så springer hon nog runt på en grön äng nu med en massa kompisar.

    Det är jobbigt att förlora sina husdjur :-(

    Kram på dig!
    Sara

    SvaraRadera
  35. Hej
    Kjære vakre hunden, hvil i fred ♥
    Så nydelig hun var:)
    Vi har en Mellomschnauzer her hjemme hos oss, han er skjønn med en herlig personlighet, sikkert akkurat sånn som Wilma var:)

    Desverre har vi ikke kjeledyrene våre med oss hele livet, og det er så trist og miste de...

    Men så vakkert du skriver om at du håper hun løper rundt og har det godt på en grønn eng - vakkert ♥

    Oppdaget bloggen din i dag, så flott! Takk for titten, jeg kommer gjerne tilbake:)

    Klem Line

    SvaraRadera
  36. Å så trist, har själv en 10-årig liten hund här i soffan.

    En hund är ju en del av familjen...


    Emma

    SvaraRadera
  37. Det var trist å høre. Men hun har hatt et godt liv hos dere og det kan du være glad for. Hun har forlatt dere men har fått masse kjærlighet som hun tar med seg videre... Hilsen Anne Lise

    SvaraRadera
  38. Kramar!
    Känner SÅ med dig. Det gör så obeskrivligt ont i hjärtat.

    Julia

    SvaraRadera
  39. Kramar om, usch det är inget trevligt alls när våra underbara husdjur får lämna jordelivet..

    SvaraRadera
  40. Jag beklagar verkligen sorgen!
    Mvh Suzette

    SvaraRadera
  41. Neeeeej.....Nu fick jag själv en klump i magen o tårar i ögonen. Vet PRECIS hur du mår just nu. Har haft två rottisar som vi fått tagit bort när dom varit 9 respektive 5år. Jag gråter än idag när jag tänker på dem.
    Nu har vi en Bosse som är två o ett halvt som jag verkligen hoppas håller sig frisk. Tänker på dig!!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  42. Vilket sött litet charmtroll med frost i pälsen! Vad tråkigt att höra hon inte längre tassar runt där hemma. Jag tänker på dig och är övertygad om att lilla Wilma springer omkring på en grön äng!

    Varma kramar, Emma

    SvaraRadera
  43. Är så ledsen för er skull och känner verkligen med er, vet tyvärr hur det är!

    Har själv er riesentjej på 3 år och fick för 2 år sen säja hej då till hennes storasyster.

    Jag lovar att det kommer en dag då ni kan skratta och vara glada när ni tänker på eran söta Wilma!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  44. Känner med dig, det är det så jobbigt att mista en sån trogen vän! Kram

    SvaraRadera
  45. Usch så tråkigt, jag lider med dig!!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  46. Jag vet så väl vad ni går igenom nu. Inte lätt alls. Och ni kommer säkert höra hennes tassande steg mot golvet länge... Men minnet av en underbar vän blir till slut ljust.

    Varm kram

    SvaraRadera
  47. Så sorgligt!! Så fin hon var din Wilma.

    Hoppas du finner glädjen snart igen.....Styrkekram Anna

    SvaraRadera
  48. Usch vad jobbigt, vet precis hur det är att mista en så kär familjemedlem som ett djur är. Känner med dig i din stora sorg! Kram Ewa

    SvaraRadera
  49. Vad sorgligt. Jag lider med dig.
    Vad fin hon var. /s

    SvaraRadera
  50. Jag börjar nästan gråta när jag läser dina inledande ord. Jag förstår att du har det jobbigt just nu och vi är nog många som kan känna igen oss i din situation. Det är så underbart att ha djur, många gånger blir de en av våra trognaste livskamrater. Men det är också så fruktansvärt jobbigt när de måste lämna oss... Sköt om dig och känn värmen från oss som tittar in hos dig. Stor kram från Kicki i Ö-vik

    SvaraRadera
  51. Fy vad tråkigt! har vart med om samma sak med 2 vovvar och nyss en liten katt! Känner med dig. Vad vacker hon var.

    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  52. Saknar ord, men vill skriva en rad i allafall ... skickar många varma kramar här, måste vara så tungt...

    /Mira

    SvaraRadera
  53. Det finns ingen trognare vän än en hund, det bästa sällskapet.

    Jag hoppas att din kära vän har det bra uppe i himlen och vakar över din fina familj!

    SvaraRadera
  54. Så tråkigt... Kram på dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  55. Så trist å kese at du har mistet hunden din. Vet så godt selv hvor glad man blir i dyrene sine. Føler med deg! Stor klem fra meg!

    SvaraRadera
  56. Jag förstår precis hur du känner...
    I fjol avlivade vi gammelkatten och vår drever som båda blev sjuka.
    Nu tog vi bort vår lilla underbara 7 månaders kattunge den 25:e okt.pga av ett benbrott som opererades men sen satt inte spikarna så det var oundvikligt.

    Livet är hårt ibland...
    Man fäster sig så oroligt mycket vid de små liven.
    Vi har iallafall valpen Nalle men han saknar sin lilla kompis det märks...de var lika gamla.
    Livet går ju trots allt vidare.
    Nej, nu kommer tårarna...
    Tänker på dig och sänder många tröstande kramar....
    Annika

    SvaraRadera
  57. Vet hur du känner! Det är otroligt tungt när de kära djuren bli gamla och går bort.
    De lever alldeles för kort tid!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  58. Tänk att man kan sakna ett djur så otroligt mycket. En sån fin Wilma, förstår att ni saknar henne massor, man får krama barnen lite extra...
    P.S Kan oxå säga att handarbete som tex stickningen du börjat så fint på är bra för både kropp och själ när man behöver tänka på annat.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  59. Så sorgligt! Hon ser så stolt och fin ut på bilden din Wilma! Stora varma kramen till dig! /Anna

    SvaraRadera
  60. Just trogna är så fin beskrivning på schnauzern,
    jag saknar min fortfarande efter 25 år, men jag minns som igår alla härliga minnen med varmt hjärta.
    Det kommer du också att göra med en så fin hund....härligt kort på Wilma när hon röjt runt i snön och har frost i mustacherna.

    Besöker din blogg med jämna mellanrum för att få inspiration av er fina husrenovering som jag tycker ni gör så bra.

    Hälsningar,
    Ia

    SvaraRadera
  61. Åhhh...jag förstår din sorg och saknad, jag har ju en hund själv..då förstår man..
    Tänker på dig..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  62. Hej på dig,

    Oj, den sötaste Wilma. Jag förstår dig ...hunden är bara den trognaste vännen i hela världen. Alltid glad när du kommer hem, alltid färdig att komma med dig överallt. Jag vet...jag har två fina Bichon frise, Sally och Viivi.
    Så älskade hundar.

    Men jag tror att där är Wilma, leker med andra vänner i himlen. Hon är också Tacksam att kunde leva med din finaste familj och fick kärlek så mycket.

    Många, många kramar för dig, änglar och kraft !!! Kirsi från Nådendal

    SvaraRadera
  63. Vilken fin hund!
    Och jag vet hur stor saknaden är, det går inte riktigt att förstå att det är så otroligt tomt.
    Styrkekramar!

    SvaraRadera
  64. Usch, jag lider med er. Vet hur det känns, vi var tvugna att avliva en kanin i våras. Fy vad ledsna barnen var då. Sänder massa kramar till er

    SvaraRadera
  65. Åh... Beklagar sorgen!

    Styrkekramar till dig!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  66. Vet verkligen hur det är att förlora en trogen vän sedan många år tillbaka! Men man vet att dom har det bra, där de nu är! Och att deras klokhet och trygghet som dom alltid gav kommer att finnas med än hela tiden!

    SvaraRadera
  67. Styrkekramar från mig...... fruktansvärt att mista en så nära i familjen.. människa som djur, har man levt nära så är det ingen skillnad.... själv förlorade jag min syster förra året så jag vet hur det är att förlora en så nära... känner med dig. Kram Linda N

    SvaraRadera
  68. Usch, jag är så ledsen för er skull. Det måste vara obeskrivligt fruktansvärt. Jag skickar varmaste kramarna till dig! Sköt om er! KRAM Jenny

    SvaraRadera
  69. Det gör så ont i hjärtat att läsa detta. skickar en styrkekram!

    SvaraRadera