torsdag 7 oktober 2010

Bastu?


Är det en gigantisk bastu vi bygger?

Nej då, det är bara en hel massa råspont!


Här bakom murstocken kommer vi att få en liiiten Walk-in-closet.


 Theas rum, på fönstersidan (ej på bild) kommer det att vara en rosarutig tapet, 
de andra väggarna blir råspont-klädda. Albin får lika fast tapeten i blått.

Vår övervåning börjar likna en gigantisk bastu! Tack för era synpunkter om råsponten, vi valde stående på sidoväggarna och det känns helt rätt nu när man ser resultatet. Det "lyfte" verkligen väggen som nu känns lite högre än innan. Inser ni hur mycket målning vi har framför oss? Jag tror inte vi gör det, men det ska bli fantastiskt att se denna furufrossas förvandling, jag gillar verkligen inte furu i dess naturliga kulör...

Imorgon ska det sprutas in isolering i innertaket och på tisdag kommer äntligen våra fönster! Hoppas hoppas att de blir bra på plats, vi har valt dem något mindre än de på nedervåningen men med samma spröjs och proportioner. I helgen väntar målning av spjälor till brokvisten så den kan bli färdig någon gång! Fullt ös alltså!

Jag passar på att önska er en fin helg!

Kram M

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Du får sätta på dig dina "vita glasögon" så man ser hur fint det kommer bli efter några tusen liter färg;) Murstocken är verkligen fin. Jag verkar ha en fäbless för murade saker, kanske har jag varit en murare i ett tidigare liv?
    Lycka till med målningen,
    kram MAria

    SvaraRadera
  2. Lycka till med all målning!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej

    Vad snyggt det kommer att bli.
    Ja furu i all ära med det är tur att det finns färg att måla över den med.

    Ha det bra

    Kram

    SvaraRadera
  4. Kommer bli så fint! Ja furu, usch, det sägs att det är på väg in igen men hit kommer det då aldrig, det är ett som är säkert ;-)

    kram Mia

    SvaraRadera
  5. det kommer bli fint! vi planerar ju liknande i vårt blivande sovrum. ska ni kvistlacka för hand och sen sprutmåla eller hur har ni tänkt?
    ha det så bra i röran!
    kram, ninna

    SvaraRadera
  6. Härligt att det går framåt med bygget! Förstår att det gäller att ha målbilder i huvudet ibland.. =)Men så snyggt det kommer bli med all råspont!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  7. Så spännande detta ser ut! Kommer med all säkerthet bli superfint!

    SvaraRadera
  8. hej hej.
    Det är så ofantaligt kul att se er "nya" hus växa fram.
    Och det är lika inspierande att se alla bygg foton steg för steg.
    Du har inspirerat mig så mycket att jag nu äntligen startat en egen blogg, det tar lite tid och bilderna får jag inte rikigt till men men det kommer väll med tiden. =)
    Tack för din underbara blogg =)
    Varma häslingar
    Linda

    SvaraRadera
  9. Vilken härligt inspirerande blogg du har! :-) Fullkomligt älskar dels själva huset, dels inredningsstilen i lantligt vitt.

    Vad gäller er utbyggnad så kommer jag följa den med spänning, och det är mycket lätt att både se och förstå hur fint det kommer bli med det man kan se av planlösning men framförallt råsponten..Jag drömmer om detsamma, ett kök med råspontade väggar hade inte varit helt fel..

    Ha det så fint!/Camilla

    SvaraRadera