tisdag 9 februari 2010

Loppislördagsfynd - del 2


Hej!

Vad skoj att ni gillade mina fynd! Docksängen är nu bäddad och apan och kaninerna sover där om natten. Färg är inhandlad så snart ska de andra fynden bli fixade. Igår föll en stor pusselbit på plats för oss när det gäller utbyggnaden! Åh vi är så lyckliga fast jag vågar knappt tro att det är sant! Just nu arbetar vi på det sista på ritningarna, de ska sedan lämnas till byggfirman och sedan ska vi förhoppningsvis ansöka om bygglov! Iiiiiiih vad spännande!

Idag visar jag "fulbilder" på mina fynd. Ett litet sött skrivbord för 125 kr och en byrå för 100 kr! Undra egentligen hur man tänkte när man fixade den sistnämnda :-) Lite Villa Villekulla sådär kanske!

Kram M

19 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd! Jag köpte en liknande byrå på en loppis förra sommaren. Den var gul och orange!!! Måste ha varit rea på färg eller något sådant! Nu är den vit dock...

    Tack för en underbar blogg!

    maria

    SvaraRadera
  2. Hej där!
    Du har verkligen fyndat!!!
    Blir tokig själv snart då jag inte hittar ett sånt litet skrivbord till rätt pris.
    Missade ett på blocket i går.
    Det var sålt när jag ringde.
    Typiskt!
    Och JA knopparna är svåra att förstå sig på angående byrån, men vilka former. Jätte fint!
    Tack för din underbara blogg.
    Kramar från Annelie

    SvaraRadera
  3. Så fint bordet var och prisvärt!
    Bra köp!
    Spännande med bygget!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Åh vilka vackra fynd du gjort! Håller tummarna för att allt med utbyggnaden går i lås nu!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  5. Men guuuud vilka fynd du gjort. Känner igen den där lyckan när man hittar saker som får hjärtat att bulta lite extra. Jag har en nästan identiskt byrå som jag köpte på blocket för 100 kr. Då var den pippigul. Nu är den vit och vacker med fina svarta ringbeslag.

    Att du vill länka mig gör mig bara varm i hjärtat...dig har jag haft på min länklista så länge jag kan minnas:o)

    kraaam
    Mia

    SvaraRadera
  6. Ha,ha.....ja du den där byrån var verkligen inte snygg! Men man ser ju att den kan BLI!
    Ska bli kul att se när den är klar.

    SvaraRadera
  7. Härligt att fynda! Dessa kan ju bli hur fina som helst!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Någon måste ha gillat den en gång i tiden, annars skulle de nog inte ha målat den så:) Tycker de olika knopparna/handtagen är lite charmiga på något vis, fast inget jag själv skulle vilja ha!:)

    Ha en bra dag!
    Malin

    SvaraRadera
  9. Hihi! Ska du inte ha kvar olika knoppar och beslag på varje låda? Lite galet sådär! ;) Toppenfynd du har gjort!

    Kram Emma!

    SvaraRadera
  10. Hihi! Ska du inte ha kvar olika knoppar och beslag på varje låda? Lite galet sådär! ;) Toppenfynd du har gjort!

    Kram Emma!

    SvaraRadera
  11. Åh precis en sådant litet skrivbord som jag också vill trilla över på en loppisfärd någon dag nu framöver! =) Spännande att få se resultat framöver!
    Kram Dessie

    SvaraRadera
  12. Hej! Jag följer din vackra blogg-fast nu är det första gången jag skriver en liten kommentar. Du verkar ju som sagt hej på att måla och jag undrar vad för typ av färg du använder för att måla dina vita möbler? Har precis köpt en gungstol på blocket som jag vill måla vit. Några tips?

    SvaraRadera
  13. Hi.

    I just love your blog. So many great pictures and ideas.

    Have a nice evening.
    Katharina

    SvaraRadera
  14. Vilka fina fynd!!! Härligt att fynda! Kram/Mira

    SvaraRadera
  15. Ser att fynden kommer från Erikshjälpen *L* Jag är storkund där känns det som. Man hittar ALLTID något och det är ALLTID prisvärt. Nästan bättre än Loppisar där det är så höga priser numera.

    Men vilka söta fynd du har lagt upp. Jag ska fortsätta att läsa din blogg, den var mysig.

    Kram från en ny läsare/bloggare
    Cattis

    SvaraRadera
  16. Jamen vilka fynd! Grattis!
    Superfina verkligen!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  17. Ha ha, dig skulle man ha följt med på loppis! Jag hamnar bara på skrotställen med skitgrejor som ingen vill ha. Fynd har jag aldrig gjort! Byrån kommer bli SÅÅÅÅ vacker!

    Kul!

    SvaraRadera
  18. Wa wa wa woom vilka fynd vännen!!!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera