måndag 22 februari 2010

Fynd - igen!



När man inte har så mycket pengar att röra sig med (föräldraledig) är det toppen att gå på loppis! Det har blivit mycket loppis nu på sistone, flera helger i rad faktiskt! Jag och min syster är inne i ett riktigt fynd-stim! Vi fyndar och fyndar, billigt, billigt! Dessutom kan man hitta unika, roliga saker som inte finns överallt, sedan är ju ofta kvalitén hundra gånger bättre än nya saker!

Lördagens fynd:
  • En gammal sockerkaksform - 10 kr
  • Tre gamla lila tallrikar från Gustafsberg - 10 kr för tre
  • En rödrutig bricka (ny) - 2 kr
Dessutom gjorde jag ett till 5 kronors fynd men det ska jag fixa lite först innan ni får se det! Pelargonerna är av sorten vit rosenknopp och fyndades för halva priser då de inte blommade (just nu). Vilken fyndarhelg va!?

Kram M

23 kommentarer:

  1. Älskar lopppis jag med. När kassan är skral så kanske man har några kronor man kan avvara och man får ju ganska många saker. Fina fynd du har gjort. Håller med dig om att kvalitén är bättre än nya.
    kram Anna

    SvaraRadera
  2. Fina fynd! Lyckost er! Själv har jag inte hunnit med loppis på ett tag nu, har riktig abstinens...
    kram/Marie

    SvaraRadera
  3. Ja, det var verkligen bra fynd! Ska bli spännande och se vad det är du har hittat för 5 kronor! *Nyfiken*

    Ha en mysig dag!

    Kramar Emma

    SvaraRadera
  4. Välkommen att fynda hos oss! Nu har vi utlottning av en urgullig saftkanna eller fylld med vin till sommaren kanske.. Man blir mysglad av din sida. Hälsningar Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Verkligen fynd...va kul!
    Ja visst är det bättre kvalite på det gamla!
    Jag pysslar själv me o renovera och måla om gamla möbler o sånt både i jobbet och på fritiden.
    Då jag jobbar i en inredningsbutik så får jag ju se mycket nya möbler...men som tyvärr ofta har sämre kvalite.
    Tråkigt...men det ä ju tur att det finns en uppsjö av gamla fina möbler som bara står och väntar på o få bli uppiffade!För då har ju vi som älskar det gamla något och pyssla med!

    Jättemysig blogg du har...är själv nybörjare inom bloggandet...men bara älskar det!!!

    Ha en fortsatt skön dag
    KRAM Maria

    SvaraRadera
  6. Åh jeg elsker loppis ! så masse flotte funn du har gjort ! Her iNorge er det loppis vår og høst og vi venter med lengsel og smerte :-)

    Ønsker deg en fiiin mandag !
    klem, Nostalgia

    SvaraRadera
  7. Verkar verkligen som om du haft en fyndarhelg! Sånt blir man glad av. Och det behövs i februarirusket!

    Ha en fin vecka!
    Cathrin

    SvaraRadera
  8. Håller med- det är mycket roligare att handla på loppisar än i vanliga butiker! :)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  9. Så fin blogg du har. Elsker også loppis, og har snart innredet hele huset med billinge fynd. Keep 2nd handing! ; )

    SvaraRadera
  10. Å vad jag kan sakna just det att det var så mycket enklare att komma i väg på loppis när man var mammaledig, nu känns det som det är så mycket som man ska hinna med på helgen att det ofta blir annat som prioriteras... Tyvärr!!!
    Får njuta av dina fynd istället =)

    Inspirerande som alltid hos dig.
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  11. Va härligt att fynda!! Jag tycker att plånboken är ganska tom trots att jag jobbar. Det är dyyyyrt o rusta, inte bara "piffet" utan allt material som man bara måste ha, men bra, det blir det ju! :) Superfin sockerkaksform, har letat en liknande! Ha en bra vecka! Kram Ewa

    SvaraRadera
  12. Visst är det kul när man fyndar. Jag och min syrra är oxo loppisfantaster och går minst 1 ggr i veckan. Eftersom jag med är mammaledig *L* så blir det mest fynd man kommer hem med.

    Brickan var supersöt och såna gamla kakformar är både vackra och dugliga

    Ha en bra vecka
    Kram Cattis

    SvaraRadera
  13. aaahhh.. så fort jag ser en pelargon hoppar det till i hjärtat!!!
    fin blogg

    SvaraRadera
  14. Åh vilket härligt loppis-stim du hamnat i, jättefina saker du hittat!
    Ha en fin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  15. Så gøy med kupp:) Det er ikke lett å gjøre sånne her hvor jeg bor....
    Flotte ting!!

    SvaraRadera
  16. Koselige funn du har gjort...og så billig:)
    Det er ikke noe som gir en bedre følelse:)
    ha det kos
    klemmer på vei:)

    SvaraRadera
  17. Ååh så fina fynd! Hmm, varför hittar jeg aldrig dissa ting när jeg går på loppis;-)?

    KRAM

    SvaraRadera
  18. Men gud. Jag måste helt enkelt flytta. Inte en loppis värd att nämnas inom rimligt avstånd alls för mig - supertrist! Alla loppisar jag hamnar på är bara prylar som folk inte orkar köra till tippen... Vill också fynda!!! Är såklart glad för din skull iaf :)

    SvaraRadera
  19. Åh vilken flax! Precis såna saker som jag själv skulle kalla fynd. Sist jag var på loppis så tyckte jag det bara var dyra saker, det är alltid bäst att gå till Erikshjälpen eller Kommunala loppisen. Ha en fin dag /linnea-maria

    SvaraRadera
  20. Vilka fynd! Gillar brickan, det borde finnas fler prickiga saker! :) Själv fyndade jag en ursnygg lampfot förra veckan för 25:- & lite snygga glas igår.

    SvaraRadera
  21. Vika härliga tokfynd :)
    dom lila talrikarna har vi hemma :)
    Och åt på i dag :)

    ha en kanon fn dag / kväll :)

    SvaraRadera
  22. Loppisar är verkligen så roliga! Idag fick jag med mig en massa skoj hem, en del har redan spraymålats :-)

    SvaraRadera