lördag 6 september 2008

Badrum på gång




Äntligen ett litet livstecken! Vi har haft händerna fulla kan man säga! Tack för alla kommentarer och självklart har ni rätt, jag ska behålla både bloggnamnet och mina gamla inlägg!

Badrummet genomgår en stor förvandling just nu. Från blårandigt till vitt! Badrummet är inte stort men ska ändå inrymma både tvättmaskin och torktumlare, toalett och dusch. Därför har svärfar byggt en skiljevägg i mitten som kommer kaklas. Kaklet är på väg upp, det blir ett vitt vågigt blankt och golvet blir grå sjösten (dock inte äkta).

Men jag behöver hjälp med handfat! Har ni förslag? Det får inte vara för brett!

Kram M

40 kommentarer:

  1. Spännande att få följa förvandlingen av ditt nya hus. Ser på bilderna att det här kommer bli bra.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att det är pågång! Tyvärr har jag inget bra tips på handfat...

    Ha det bra!

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad kul att se förvandlingen.. vilken stil ska det vara på handfatet?

    SvaraRadera
  4. Vad spännande det är att få följa med er på den här "resan". Det låter som ert badrum kommer bli jättefint! Angående handfat så tycker jag det är snyggt när handfatet står ovanpå ett t ex loppisfyndat skåp. Om du förstår hur jag menar... *hihi*

    Ha en skön helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Roligt att "se" till dig igen :) Vi har också ett litet bardum var dusch och tvättmaskin måste samsas om utrymmet. Handfat har jag inga bra tips på tyvärr.

    Ha en skön helg!

    Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Ett efterlängtat inlägg. Man blir som ett barn på julafton när man går och väntar.

    Före och efterbilder är bland det roligaste som finns att titta på.

    I senaste Lantliv var där en annons från Vedum, ett svart skåp med vitt handfat och en svart spegel. Jättesnyggt, men Vedum är DYRT.

    Lycka till med jakten,

    Lena

    SvaraRadera
  7. Spännande att göra badrummet! Här finns det också med på listan men inte så långt upp, även om det skulle behövas...

    Väntar med spänning på resultatet!
    Trevlig helg! Kram A

    SvaraRadera
  8. Detta var ett efterlängtat inlägg!! Ska bli så kul att följa husrenoveringen. Är säker på att du hittar rätt handfat!

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att få helt nytt så där. Det låter som om det kan bli väldigt snyggt.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  10. LÅter som det kommer bli hur fint som helst! Jag följer med spänning och ser vad du väljer.. Kram /Anna

    SvaraRadera
  11. Det kommer nog bli hur bra och fint som helst. Så kul att få se eran förvandling i bygget.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Vilken förändring det kommer att bli! det ser man redan nu :) Kommer att bli riktigt snyggt med vita väggar och grått golv!
    Kram.

    SvaraRadera
  13. HEj, vad kul det ska bli att se när det är klart. Vi skall också göra om våra badrum. Kul med lite inspiration.

    SvaraRadera
  14. Vad spännande med denna förvandling, det kommer att bli superfint!
    Jag vet ju inte vilken stil på tvättställ ni vill ha eller storlek, men själv har jag blivit kär i ett litet enkelt tvättställ från Svedbergs, pelartvättställ 9005, bredd 48. Det blit nog ett sånt till vår lilla toa på övervåningen.
    kram Anna (almlin)

    SvaraRadera
  15. Spännande, ser fint ut! Kul att se förvandlingen. kram!

    SvaraRadera
  16. Så fint det kommer bli :) Ska bli spännande att se slutresultatet!

    Kram o ha en fin helg!

    Susanne

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Tittar bara in och önskar trevlig helg! Lycka till med badrumsrenoveringen :)

    Kram.

    SvaraRadera
  18. Så kul att se vad ni sysslar med.

    Badrummet kommer att bli så fint. Ser framemot fler bilder.
    Vad gäller handfatet tycker jag det är fint med de som har lite bänkyta på sidan om. Men alltså är i samma stycke som handfatet. Hoppas du förstod min förklaring :-)

    Ha det bra!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  19. Tjoho! Jag glädjs med er!! Lycka till!!!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  20. Bra lösning för att få plats med tvättmaksin och tumlare. Kommer ju att bli så snyggt. Måste vara skönt att få riva ut det gamla och få göra om efter eget tycke och smak.
    Lycka till!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  21. HEJA Er! Va ni kör på! Det låter som att det blir ett fint badrum, vi har samma plan med vitt och sjösten. Vi har inte heller stort på den toan, så jag tror att jag har bestämt mig för ett lite rektangulärt på ..IKEA.
    Ha en skön helg/kram Tina

    SvaraRadera
  22. Ska bli kul att följa badrumsrenoveringen och är jättenyfiken på slutresultatet.
    Ang. handfat så finns det ju sååå mycket att välja på. Något som är fint är att låta ett runt handfat stå ovanpå ett litet skåp. Personligen så tycker jag att ett skåp under handfatet är ett måste, då man behöver förvaring i badrum.
    Lycka till med renoveringen.
    Mvh Sofia

    SvaraRadera
  23. hej!

    Tänk förvaring under,exempelvis en gammal kommod målad i grå-vit så att den ser riktigt gammal ut och ovanpå kommoden ett bord i sten och på det ett handfat och en snygg gammaldags kran det är mitt förslag!
    Ha det gott...kram Annica.

    SvaraRadera
  24. Kul med badrumsrenovering! Det är det enda orenoverade vi har kvar i huset. Varför det kom sist är höljt i dunkel, men jag längtar till dess att det blir av. Handfatet beror ju på vilken stil man är ute efter, men www.karmikdesign.se har snygga och ganska lyxiga handfat. Tycker jag.
    AM

    SvaraRadera
  25. Så spennende...gleder meg til fortsettelsen ;) Ha en fin uke!

    SvaraRadera
  26. Vad fint det kommer att bli! Jag följer ert nya hus med spänning! Vad gäller handfat, kan du kanske få inspiration av Dreamhouse. Hon hade massa inspirerande bilder när de höll på med badrummet!
    Kram cissi

    SvaraRadera
  27. Oj vad spännande med nya huset. Vi har också börjat vår Xtreem House Makeover. Du kan följa utgrävningarna i vår nya blogg.

    SvaraRadera
  28. Halloj,

    Du hade turen att vinna mailkorgen. Maila mig din adress så sänder jag den dig så fort jag hinner :)

    Ang. handfat så vill jag bara tipsa om att köpa en gammal kommod [loppis]och sätta ett runt handfat [skål] ovanpå. Har ett sånt i vårat lilla wc och jag gillar den mycket mer än våran andra fabrikstillverkade.

    kram/ruffa

    SvaraRadera
  29. Åh vad spännande! Även om det är jobbigt att renovera badrum så klarar men det för man vet att det kommer bli så fint efterråt :-)

    Väntar med spänning på efterbilderna!

    SvaraRadera
  30. Oj här händer det grejor..Det blir ju jättefint till slut!!! Kram på dej !=)

    SvaraRadera
  31. Så härligt med ett nytt badrum! Jag vet att det kommer att bli jättefint. :-) Grattis till vinsten hos Ruffa!

    Kram

    SvaraRadera
  32. Duravit har haft fina nätta handfat. Kolla på Sanovas hemsida.

    Eller Vedum, eller kanske sök på handfat litet..:)
    Tror att de flesta har fina.
    Det finns ju fina handfat som minner om skålar! Kanske nått sånt och en liten kommod, eller ett nätt bord som den vilar på?

    Susanne

    SvaraRadera
  33. Det är alltid lika kul att följa med i renoveringsprojekt och se före och efter och du har så bra smak att det säkert kommer att bli jättefint!

    SvaraRadera
  34. Roligt, roligt med badrumsrenovering! Gjorde själv om badrummet våras. Personligen är jag väldigt praktiskt och ville inte ha ett handfat som står på en träbänk/skåp eller liknande eftersom det alltid skvätter vatten i badrum och jag skulle bli helt nojjig av det. Jag gillar raka linjer och köpte handfat Prio 530 mm från Vedum med låda under i vitt. Den blev inte superstram utan bara underbart stilren. På väggarna blev det vitt rektangulärt kakel i 10x30 cm och en bild av en vitrosa orkidé från Fotokakel.se. Sen hade jag gråblått klinker 20*20 på golvet. Blev supernöjd!

    Gustavsberg har ju fina grejer också om du inte gillar det Vedum har att erbjuda.

    Lycka till!

    /Anna

    SvaraRadera
  35. Det kommer bli så fint! Kul att höra att det går bra där hemma :) Jag får lite rysningar när jag ser förebilden, påminner på tok för mycket om vårt badrum när vi flyttade in ;) Ha det gott och lycka till med badrummet! KRAM

    SvaraRadera
  36. Åååh vad jag längtar till att få se slutresultatet :) Kram kram.

    SvaraRadera
  37. Hur går det med allt? Det ska bli så kul att få se bilder!
    Kram /mimmi

    SvaraRadera
  38. Hej min vän,

    Bara jag som kikar in & ser vad ni har för er :) Hoppas allt fortskrider bra med nya härliga huset!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  39. Tittade in här hos dig.Så himla kul med förvandling!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  40. Spännande, ser fram emot att se badrumsinredningen! :-)

    SvaraRadera